Pages

26.7.11

Jus Mangga & Jus Tembikai..

Salam..
Lagi lima hari nak menyambut Ramadhan, tidak sabar rasanya, moga bulan puasa kali ini lebih bermakna buat semua.

Sebelum masuk bulan puasa, hari ni ku nak pos gambar-gambar jus yang dibuat sendiri minggu lepas, punya la duk peram gambar. Kan letak gambar bulan puasa terliur pulak, kurus pahala puasa nanti:)

Cuaca amat panas dan membahang sekarang ni, duk belek-belek pikir nak buat apa tetiba ternampak buah -buah mangga yang dah nak layu (kalau ku tak kupas dan hiris, semua duk tengok je la huhu), buat jus sedap gak ni..

 Kupas
 Kisar
 jadi JUS MANGGA masam manis

Sebab sedap, beli pula tembikai buat jus tembikai pula dua hari berturut-turut hehe

 cantik isinya ..merah menyala dan yang penting tak de biji senang kerjaku nak mengisarnya..

Tanggggg...JUS TEMBIKAI manis sejuk aman je lalu ikut tekak haha

Tak kose nak hias bagai, letak lam peti kasi sejuk, tuang minum, kejap je dah habis dua jug hihi

Buat untuk berbuka puasa nanti sedap juga ni, yang penting kebersihan terjamin dan puas minum bertambah-tambah hehe..


23 comments

July 26, 2011 at 11:30 AM

sedapnya air mangga tu...

dulu suka beli kat sksyn 6, s.alam...

RM 1 se plastik...mmg pure sungguh

now pon RM 1 lg, cuma plastik dh tukar kecik :(

July 26, 2011 at 11:49 AM

Jus mangga buat sendiri mesti sedap tu..
Kalau buat manggo lassi pun sedap tu qema. Akak dulu suka buat, jus mangga campur yougurt dan susu segar..sedappp. Letak aiss..huhu marveles

July 26, 2011 at 11:55 AM

Berair mulut kakcik tengok jus mangga tu. :)

July 26, 2011 at 12:03 PM

@Aku Ibu Muda Murah dah tu rm1 biasa paling murah rm1.50 satu wani, kalau nak lagi murah buat sdiri minum puas2 hihi

July 26, 2011 at 12:05 PM

@~ yus ~ mango lassi camane ek kak?kekadang tahu rupa & makan tapi xtahu nama huhu

yang ni qema letak gula biasa je sikit sebab mangga dah manis hihi

July 26, 2011 at 12:05 PM

@kakcik hihi nasib bukan bulan posa ye kakcik :)

July 26, 2011 at 12:24 PM

mabeles akak tgk air mangga tuuu....

tapi tembikai tu kalau gi SOGO..mmg sah.....di order air itu sahaja

July 26, 2011 at 12:40 PM

feveret munna jus mangga.....

July 26, 2011 at 1:10 PM

hermmm sedapnya dikkk betul2 persediaan utk menyambut puasa kan dik .. harap2 godaan pose nie dpt lah bertahan ekkeke :))

July 26, 2011 at 1:35 PM

kt umah akak ade 2 dragon fruit
bleh buat jus gak ni

July 26, 2011 at 2:48 PM

@AdanyaKauUntukku Sedap la kan kak, lepas soping kat luar panas pekena air tembikai mmg best je masuk tekak hihi

July 26, 2011 at 2:48 PM

@munna wah ramai peminat jus mangga ni tapi mmg sedap:)

July 26, 2011 at 2:49 PM

@iedahehe kak, time puasa tengahari jgn duk tilik gambar2 jus ni mau meleleh nak tunggu berbuka nanti hihi

July 26, 2011 at 2:50 PM

@syanasaid weh bulih sangat la tu kak, dragon fruit sedap gak rasa masam manis tambah air & gula sikit xbagi pekat..mmg kaw lah:)

July 26, 2011 at 3:04 PM

panas2 ni.. tgk ada jus dalam peti ais mmg terasa lega jadinya.. rajin betul dia buat sendiri..

July 26, 2011 at 3:38 PM

jus buatan sndiri mmg yg terbaek! yg pntg kebersihan trjamin...

huhu, tergoda tgok time pnas2 nih!

July 26, 2011 at 6:15 PM

minuman feveret cheqna adalah watermelon..=)

July 26, 2011 at 11:04 PM

kalau bulan posa air tembikai tu mmg selalu buat la..permintaan yg tinggi dari anak2..mmg sedappp...

mintak secawannn...

July 27, 2011 at 9:21 AM

@Hanis Azla Betul tu, asik berulang buka peti hihi, rajin sebab tgk buah dah nak layu sayang pula:)

July 27, 2011 at 9:22 AM

@Nur_!eda Ho yo lo doh..pahtu pekat kaw molek hihi sila buat yah best!

July 27, 2011 at 9:27 AM

@cheqna Suka gak cheqna panas2 mnm watermelon mmg terbaik ah hihi

July 27, 2011 at 9:27 AM

@ainnoraini Ye la kan kak, cuaca panas seharian puasa, mmg berbuka hadap air je la banyak..:)

July 27, 2011 at 11:28 AM

jus mangga tu cma x tergugat..
tp tembikai tu....
slurrrppppp slurppp...

nk2!

Post a Comment

Sudi-sudilah klik ye..terima kasih